Ojeté
vozy
skladem

C4 Picasso

První co u nového Citroenu C4 Picasso upoutá je výrazný design. Nový C4 Picasso utekl předchozí generaci vozu mílovými kroky. Futuristický design, nejmodernější technologie výrazně usnadňující řízení, jízdní vlastnosti, pohodlí, bezpečnost i šetrnost vozu se nedají se starým C4 Picasso srovnávat.

Co nového Citroën C4 Picasso přináší?

Přednosti vozu

Vůz je díky předloze v konceptu Technospace výrazně odlehčený a přesto se chlubí největším zavazadlovým prostorem ve své třídě. Spotřebu se podařilo snížit až na 3,8 l/100 km s emisemi 98 g CO2/km.

Technologicky se Citroën opět posunul o mílové kroky dále. Na palubní desce najdete dva displeje, které slouží nejen k ovládání vozu, ale i jako navigace nebo obrazovky pro 4 vnější kamery. V bezpečnostím testu Euro NCAP 2013 získal model plných 5 hvězd!

Propracovaný design exteriéru

První co u nového Citroenu C4 Picasso upoutá je výrazný design. Nový model má zcela nové rozměry (délka: 443 cm / šířka: 183 cm / výška: 161 cm), o 140 kg nižší hmotnost a vynikající aerodynamický tvar. I při výrazném zúžení vozu se podařilo dosáhnout rekordního objemu zavazadlového prostoru 537 litrů.

Boční strana nového C4 Picasso je zdobená chromovaným podpisem ve tvaru písmene C, zdůrazňující prostor pro posádku. Čelní strana prošla faceliftem se stylizovanými protaženými šípy představujícími logo značky, které vozu dodávají neobyčejně technický výraz. Útlá denní světla s LEDdiodami dovedně prodlužují masku chladiče a těsně pod nimi jsou uložené originálně provedené světlomety. Zadní světla s LED diodami dodávají vozu hluboký a futuristický 3D efekt.

Interiér v duchu loftu

Linie interiéru jsou čisté a zpracované v duchu loftu. Tento dojem posiluje panoramatické čelní sklo a velká prosklená střecha, které do vozu dodávají velké množství přirozeného světla. C4 Picasso nabízí stejně jako jeho předchozí generace prosklenou plochu (5,30 m2).

Cestování v novém C4 Picasso je jako v první třídě, a to díky exkluzivnímu paketu Lounge, který zahrnuje přední sedadla s masážní funkcí, sedadlo Relax vpravo vepředu s větším místem pro nohy a pro všechny opěrky Relax pro podporu šíje.

Palubní deska asymetrického tvaru v sobě spojuje různé barvy a materiály. Na straně řidiče dominuje černé technologické provedení, které se opakuje na straně spolujezdce ve světlejším, třpytivém odstínu. Celek doplňují lišty z lesklého chromu a leskle černé vkládané prvky. Velká péče byla věnována i dveřním panelům.

Pokročilé technologie

Nový Citroën C4 Picasso nabízí 100% digitální rozhraní pro řidiče, které je vysoce intuitivní. Elegantní palubní deska nabízí dva displeje umístěné v centrální části: sedmipalcový dotykový tablet a panoramatický dvanáctipalcový displej HD.

Sedmipalcový dotykový displej se 7 citlivými tlačítky umožňuje ovládat veškeré funkce vozu: dvouzónovou klimatizaci, navigaci, audio systém, telefon, podpůrné prvky řízení a webové služby. Všechny ovladače jsou na dosah prstů.

Dvanáctipalcový panoramatický displej HD umožňuje zobrazovat informace, které jsou důležité pro řízení. Podle vlastních potřeb si řidič zvolí informace z navigace nebo informace týkající se podpůrných prvků řízení.

Leader ve snižování emisí

Aby nový CITROËN C4 Picasso dostál výzvě ke snížení emisí CO2, byl odlehčen o 140 kg oproti předchozí generaci. Podařilo se to díky nové platformě EMP2, která ušetřila 70 kg váhy. Dalších 70 kg se ušetřilo díky tvaru karoserie, optimalizaci vnějších rozměrů a použití nových materiálů. Díky této snížené hmotnosti, důkladnému aerodynamickému zpracování a optimalizované řadě motorů došlo k výraznému snížení emisí a spotřeby: průměrně jde o 30 gramů a více než 1 litru na 100 km oproti předchozí generaci.

Nový CITROËN C4 Picasso je krom toho prvním kompaktním MPV se spalovacím motorem s emisemi do 100 g CO2/km. Motor 1.6 e-HDi 90 Airdream s novou generací šestistupňových převodovek ETG6, vykazuje pouhých 98 g CO2/km a spotřebu ve smíšeném režimu 3,8 l/100 km, což je v této kategorii rekord.

Nabídka převodovek

Šestistupňová manuální převodovka, která je k dispozici u všech naftových motorů (kromě 1.6 HDi 90), doplňuje nová šestistupňová pilotovaná převodovka vykazující vylepšené vlastnosti: ETG6 (Efficient Tronic Gearbox 6 speeds), která je k dispozici u motorů 1.6 e-HDi 90 a 1.6 e-HDi 115. Řidiči nabízí možnost přecházet podle chuti a okolností z manuálního do automatického režimu a zpět. Tato převodovka nabízí funkci postupného zabírání a optimálního mapování pedálu umožňující lepší dávkovatelnost pro hladké rozjíždění a příjemnější řízení. Dále nabízí zřetelnější modulaci řazení rychlostí podle pokynů řidiče pro více dynamiky a komfortu. Je konečně také účinnější díky optimalizovanému řazení rychlostí.

Tuto nabídku převodovek doplní v prvním pololetí 2014 automatická šestistupňová převodovka.

Spojení komfortu a jízdní stability

Silnou stránkou Citroënu C4 Picasso je řízení. K uznávanému komfortu se navíc přidává více mrštnosti, ovladatelnosti a snadnosti. Řízení je tak jednodušší a klidnější. Snížení hmotnosti a snížení těžiště zajišťují lepší rovnováhu mezi komfortem a jízdní stabilitou pro snazší řízení, větší bezpečnost a nevídaný komfort odpružení díky vertikálně zabudovaným tlumičům a uchycení nápravy nad středem kola.

Vynikající je rovněž akustický a vibrační komfort, kterého bylo dosaženo pomocí elektrického posilovače řízení pro lepší filtraci nerovností vozovky, zmírnění hluku z odvalování kol s odfiltrováním nápravnice vepředu a nové akustické rozpěrky tvořené ze dvou materiálů na zadní nápravě. Většina z těchto novinek souvisí s použitím nové platformy EMP2.

Technologie pro vyšší bezpečnost

Nové C4 Picasso v sobě koncentruje technologie zlepšující předjímání rizik a poskytující pomoc pro stále bezpečnější a klidnější řízení.

Aktivní systém regulace rychlosti, používající radar umístěný v předním nárazníku, který odhalí a upozorní na každé zpomalení vozidla vepředu a udržuje stálý odstup pomocí akcelerátoru a brzdění motoru.

Aktivní bezpečnostní pásy na předních sedadlech jsou vybaveny motorkem, který pás v případě nebezpečí napne pro maximální ochranu. Řidič je navíc díky systému varujícímu před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu spojenému s kamerou upozorněn pomocí vibrace v bezpečnostním pásu.

Díky zpracování záběrů z miniaturní kamery zabudované do vnitřního zpětného zrcátka se podle okolního osvětlení a provozu automaticky přepínají dálková světla.

Ultrazvukový systém sledování mrtvého úhlu informuje řidiče o přítomnosti vozidla v mrtvých úhlech kolem vozu pomocí oranžové diody v rohu zpětného zrcátka. Systém využívající čtyři čidla umístěná v předním a zadním nárazníku je aktivní v rychlosti od 12 do 140 km/hod. Kontroluje oblast vymezenou vepředu vnějším zpětným zrcátkem a sahající cca 5 m za zadní nárazník a 3,5 m kolem vozu.

A konečně je nový CITROËN C4 Picasso vybaven inteligentní kontrolou pohonu, elektronickým systémem, který zlepšuje pohyblivost na povrchu s nízkou přilnavostí. Výsledkem je lepší komfort a jízdní stabilita za všech okolností, i v těch nejextrémnějších podmínkách!.

 

>> Aktuální ceník

thumb